söndag 31 juli 2011

Spänning och förväntan

Jaha, då sitter man här i soffan och väntar på det som jag har väntat på i så många år - att börja mitt nya jobb som gymnasielärare, och imorgon är det dags. Min första dag. Detta innebär slutet på att jobba kvällar och helger och början på fasta tider och rutiner som jag har saknat i över tio år. Det blir en ganska stor omställning som jag är redo att omfamna med glädje. Bara det faktum att jag kommer att ha en egen arbetsyta och själv få råda över ordning och reda, vilket jag är ett stort fan av, känns fantastiskt. Något annat detta nya jobb också innebär är slutet på valda arbetskläder och början på en egenvald garderob. Jag har börjat inhandla min höstgarderob och det är lycka att få välja den stil och det mode som passar mig. Jag är hopplöst förälskad i märkeskläder, men tyvärr räcker inte alltid pengarna till och då är H&M och andra internetbutiker guld värda. De har senaste modet till kanonbra priser. Även La Redoute har ett trevligt utbud och jag har bestämt mig för att beställa några plagg därifrån till min höstgarderob. Bilderna nedan kommer från La Redoutes höstkollektion och bland annat från deras nya samarbete med designern Vanessa Bruno. Jag vill ha en dressad look men dock inte helt för strikt och med moderna inslag av de rätta färgerna, accessoarerna och detaljer på plaggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar